SELAMAT DATANG

Saturday, May 2, 2009

Pengenalan kepada Kausar Kreatif


Apakah Kausar Kreatif Infomedia Online?
Terus ke Laman Utama

Kausar Kreatif adalah sebuah portal untuk berkongsi maklumat dengan komuniti online dalam Bahasa Malaysia menggunakan internet dengan menyediakan maklumat dari pelbagai aspek dan perspektif di bawah satu “bumbung” di samping menjadi medan untuk mereka yang ingin berjinak di dalam bidang penulisan atau yang baru memulakan blog mereka untuk mendapat pengunjung segera dan juga untuk para peniaga mempromosi perniagaan mereka kepada komuniti online.



Kausar Kreatif Infomedia dibahagikan kepada 5 kategori:


1. Wang & Perniagaan


2. Alam Sekitar


3. Kehidupan & Kesihatan (dibahagikan kepada sub-topik Agama, Kesihatan & Kecergasan, Diet & Pemakanan, Pasangan & Perkahwinan, Rumahtangga & Keluarga, Wanita & Kecantikan, dan Lelaki)


4. Motivasi & Binadiri


5. Hobi & Masa Lapang (dibahagikan kepada sub-topik Seni & Kraf, Fotografi, Komputer & Internet, Sukan, Kereta & Auto, Resepi & Masakan, dan Laman & Kebun)


Kenapa hasilkan Kausar Kreatif?

Semuanya bermula semasa saya mula mencari peluang untuk membuat pendapatan di internet. Saya telah mempelajari beberapa teknik termasuk mengisi borang survey dan produk affiliate. Dalam pencarian itu saya telah pelajari pelbagai teknik pemasaran di internet termasuk dari program yang ditawarkan oleh Adam Akhir. Selepas itu kefahaman dan minat saya untuk mendalami ilmu di internet mula bertambah. Hinggalah akhirnya banyak maklumat yang saya temui dan mula terfikir lebih baik jika berkongsi segala ilmu yang ada.

Internet merupakan gedung ilmu yang cukup luas. Sekiranya anda dapat membezakan yang mana ilmu yang boleh dipakai dan tidak, maka banyak menfaat yang boleh anda ambil. Saya pernah menyiapkan sebuah presentation video untuk Jamuan Tahunan di syarikat saya pernah bekerja dulu, tanpa sebarang ilmu tentangnya, hanya berbekalkan komputer, internet, kamkoder dan perisian yang disediakan (mungkin satu masa nanti saya akan buat satu artikel tentang itu). Apa yang saya ingin sampaikan adalah, jika anda persisten dan mencari maklumat di internet dari sumber yang betul, banyak ilmu yang boleh anda timba di internet.

Apa yang saya sediakan adalah apa yang saya mahukan sebagai seorang pembaca, bukan sebagai penulis. Namun begitu, sama ada ianya benar-benar bermutu atau tidak. anda sahaja yang dapat menilainya.

Jika anda ada apa-apa permintaan untuk sesuatu topik disiarkan, anda boleh buat request dengan menghantar email kepada saya di kausarkreatif@ymail.com.


Bagaimana ia boleh memberi menfaat kepada anda?


Ada pelbagai ilmu dalam bentuk artikel, tips dan petua untuk anda dari pelbagai bidang.

Anda boleh berkongsi maklumat sama ada anda ada laman web/blog atau tidak. Bagi anda yang memiliki laman web/blog bolehlah menfaatkan laman web saya untuk memperkenalkan diri anda dan menarik pengunjung ke laman anda.

Kalau anda ada perniagaan anda boleh promosi perniagaan, produk atau servis anda di sini .

Berjaya atau tidak laman web ini dalam mendapat ramai pengunjung dan mengambil menfaat dari maklumat yang sedia ada adalah bergantung kepada anda. Oleh itu sokongan anda sama ada sebagai pengunjung atau penyumbang maklumat dan artikel di sini amat-amat saya hargai : )

Dari semasa ke semasa saya bercadang untuk memberikan apa-apa yang saya temui sepanjang pencarian online saya sebagai cenderahati kepada anda sebagai pengunjung. Jadi jangan ketinggalan dengan mem"bookmark" Laman Utama dan blogspot saya ini.

Selamat Membaca : )
Terus ke Laman Utama

No comments: