SELAMAT DATANG

Saturday, August 15, 2009

Mata dan arus perkembangan teknologi

Di dalam arus perubahan teknologi, mata juga menjadi fokus pelbagai inovasi masa kini. Sama ada dalam penggunaan kacamata, kanta lekap atau surgeri untuk mengembalikan fungsi mata.

Terdapat pelbagai inovasi kacamata biasa atau gelap dengan pelbagai bentuk dan gaya mengikut citarasa anda di samping memberi ciri-ciri tambahan. Contohnya adalah kacamata dengan fungsi USB.

Pelbagai jenis kacamata untuk memenuhi citarasa anda

Kacamata gelap dengan fungsi USB


Suatu masa dahulu kanta lekap adalah sebagai ganti untuk cermin-mata, tetapi kini ia telah menjadi aksesori tambahan untuk bergaya dan menjadi kegilaan generasi baru masa kini. Didatangkan di dalam pelbagai warna, corak dan tema, aksesori kanta lekap ini dapat memenuhi citarasa mereka yang berani tampil dengan kelainan dan gaya berbeza.

Aksesori kanta lekap dengan gaya lebih berani


Kanta lekap Geonude untuk gaya ala anime


Sekiranya cermin mata dan kanta lekap bukan citarasa anda dan anda inginkan sesuatu yang lebih kelihatan semulajadi, anda boleh jalani pembedahan lasik (singkatan untuk Laser-Assisted In Situ Keratomileusis) untuk membetulkan kornea mata anda dan mengembalikan titik fokal mata anda seperti sediakala. Surgeri yang menggunakan laser ini memakan masa lebih kurang 15 minit sahaja dan anda boleh melihat selepas pembedahan tersebut tanpa perlu dibalut atau diwadkan, namun perlu menjalani penjagaan rapi.


Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang penjagaan mata di samping teknik-teknik senaman untuk mata anda dan tips untuk menyerlahkan kecantikan mata anda dengan kosmetik, sila baca artikel Tips agar mata anda kelihatan sihat dan jelita di dalam segmen Wanita & Kecantikan

1 comment:

AuraNurshifa said...

DR EYES SPRAY MATA
Disediakan secara Homeopathic dengan Formulasi Unggul, produk ini dijamin Bersih dan Suci untuk merawat rabun mata,dan pelbagai masalah mata.Produk Muslim.InsyaAllah
Kunjungi: http://auranurshifa.blogspot.com